Проблеми при BMW E36 3-та серия - Automoto.bg

Проблеми при BMW E36 3-та серия - Automoto.bg
През февруари 1992 г. беше издадено известие за някои превозни средства от серия 318i, 320i и 325i Е36 3-та серия, поради възможното изтласкване на изолацията на захранващия кабел при преминаването му през защитната стена - това може да създаде опасност от пожар (PRA 1992/1528).
През юли 1996 г. за някои превозни средства от серията BMW E36 е издадено изземване поради неизправност в превключвателя на спирачната светлина, която може да доведе до спиране на спирачните светлини, след като автомобилът е спрял да спира или изобщо не свети (PRA 1996/2870).
През ноември 1996 г. бе издадено изземване за превозни средства BMW 318i Signature Edition (или SE) от 1995 г., поради терминал на предпазителя, който потенциално може да се разхлаби по кабела на батерията, което доведе до спиране на двигателя или до повреда в електрическата система (PRA 1996 / 2994).
През ноември 1998 г. е издадено изземване за някои автомобили на BMW E36 поради дефектна капачка на радиатора (PRA 1998/3726).
Проблеми BMW E36 3-та серия: Пукнатини на задния под в зоната за монтиране на рамката.
За BMW E36 3-Series, задният под е податлив на пукнатини в областта на задните монтиращи се под-рамки. Благодарение на огъването на задното шаси и движението, позволено от гумените втулки, точките на монтаж на шасито за под-рамката се огъват, отслабват и в крайна сметка се разкъсват от шасито.

Оригиналните стандартни стойки бяха плоски, която имаше вътрешно резбована тръба и беше заварена към шасито. Флексът на задната под-рамка причинява тази резбована тръба и монтажния болт да действа като рамо на лоста, където плочата е заварена към шасито - това отслабва заобикалящия листов метал. Благодарение на въртящия момент, приложен от задвижващия механизъм на под-рамката, десният преден монтиран отпред ще се провали първо, последван от лявата задна стойка.

За E36 M3, BMW разработи комплект за подсилване на шасито - който се състои от четири усилващи плочи - които са заварени към долната страна на шасито и значително втвърдяват опорите (разбира се, обаче, че някои автомобили от началото на 1994 г. на BMW E36 M3 не могат да са с тези усилващи плочи). За да се предотвратят пукнатини, тези усилващи плочи могат да се монтират и на други превозни средства от серия E36.

За заваряване на усилващите плочи, трябваше да бъдат отстранени задното окачване, задната подрамка, изпускателната тръба и карданния вал. Препоръчва се също да се премахнат задната седалка, задният интериор, вътрешността на багажника и резервоара за гориво, а всички горивни линии да са затворени, за да се предотврати опасност от пожар.
Проблеми E36 323i и 328i: M52 VANOS повреда.
За двигатели M52 и M52TU, VANOS устройствата могат да се провалят поради влошаване на О-пръстена на уплътнението на VANOS, което е направено от Buna (материал с ограничена устойчивост на температура). С течение на времето О-пръстенът се втвърдява и се свива, което води до загуба на функционалните му характеристики - това може да причини симптоми като загуба на мощност под 3000 оборота в минута, нарастваща около 3000 rpm, по-силен празен ход и груб ход.

О-пръстенът на буталото лежи под и осигурява опора на уплътнителен пръстен от тефлон. Замяната на О-пръстена изисква тефлоновото уплътнение да бъде отстранено за достъп. Тъй като тефлоновото уплътнение не може да се отстрани от канала на уплътнението на буталото, без да го повреди, тефлоновите и уплътненията на О-пръстена трябва да се сменят едновременно. За по-голяма дълготрайност О-пръстенът Buna може да бъде заменен с О-пръстен от Viton.

За двигателя M52TU, VANOS устройствата имаха две бутални уплътнения с О-пръстени, докато всяко бутало имаше два размера О-пръстен, за да осигури хидравлично запечатване в два VANOS цилиндъра с различни размери и допълнителен, по-малък О-пръстен, използван за запечатване. от бутален лагер. Разбира се, че О-пръстенът за тази капачка също е направен от Buna и се е влошил по същия начин, както О-пръстените на уплътнението на буталото.
Проблеми E36 320i и 325i: веригите за прегряване на M50, тикане и синхронизиране.
Прегряването може да бъде причинено от дефектна водна помпа или термостат -
За водната помпа пластмасовият импелър може да стане крехък и да се напука. За да се предотврати това, може да се монтира водна помпа с метален импелър. За по-късните помпи BMW използва по-висококачествена пластмаса; и,
Пластмасовият корпус на термостата може да стане крехък и да се напука. Алуминиеви термостатни кутии са на разположение като заместител.
Хидравличните повдигачи могат да се износят, което води до шумна и неефективна работа на вентила. Това може да се открие чрез "тикане" на шума от двигателя.
При двигатели с голям пробег веригата за регулиране на скоростта може да се разтегне, което води до лошо движение и „шумове“. Подмяната на обтегача на веригата може да реши проблема и да намали шума.
Проблеми и неизправности: BMW E36 3-та серия
Автоматичната скоростна кутия може да се забави, за да включи предавките, след като седи през нощта, тъй като течността изтича от преобразувателя на въртящия момент.
Индикаторите за опасност могат да започнат да мигат сами, а сигналите за мигачите могат да мигат два пъти по-бързо от нормалната скорост, дължаща се на кондензация, която прекъсва платката.
Ако системата за централно заключване се отключи след заключване или заключване след отключване, задвижващите механизми могат да бъдат дефектни; алтернативно, може да се наложи да се коригира заключването на багажника.
За модели с 2.5 и 2.8-литрови двигатели, системата за регулиране на променливия вентил (VANOS) може да се задръсти, което ще доведе до светване на лампата за „празен ход“ и „проверка на двигателя“.
Стартерният двигател може да се провали, тъй като той продължава да работи, след като двигателят се стартира и евентуално изгаря - това може да се дължи на залепващия ключ. За да фиксирате, трябва да смените цялата ключалка и превключвателя.