Проблеми BMW E46 318i, 320i, 325i, 328i и 330i - Automoto.bg

Проблеми BMW E46 318i, 320i, 325i, 328i и 330i - Automoto.bg
Проблеми BMW E46 3-та серия: пукнатини на пода в задната част на рамата
За BMW E46 3-та серия и E46 M3 задният диференциал предава усукващото натоварване от двигателя през под-рамката и в шасито - това постоянно натоварване и разтоварване отслабва ламарината около задните монтажи на под-рамката, причинявайки я да се уморите и да се отделят от шасито.

В сравнение с E36 3-та серия, задното окачване на E46 3-та серия е имало напречни греди на предните два монтажни точки на под-рамката - този напречен елемент предпазва предните монтажни точки чрез поставяне на втулката и щифта. с двойно отваряне, като по този начин се намалява усукващото действие върху металния лист. В резултат обаче натоварването от предната част на под-рамката се предава към лявата задна част на под-рамката и причинява пукнатини в металния лист в тази област.

За да се преодолее този проблем, са разработени комплекти за усилване на задните шасита, които уплътняват метала и разпределят товара на голяма площ. Вижте, например, Turner Motorsport: E46 Комплект за усилване на задната рама / подрамка.

В САЩ BMW Северна Америка урежда съдебно дело за групови действия за превозни средства от серията BMW E46 от 3 юни 2004 г., като признава, че „точките на закрепване на под-рамката могат да образуват счупване или спукване“. BMW се съгласи да предостави процедура за проверка, ремонт и възстановяване на разходите за засегнатите собственици. Тази схема обаче се предлага само в САЩ.
Проблеми BMW E46 320i, 325i, 328i и 330i: VANOS повреда M52 и M54.
За двигателите M52 и M54, VANOS устройствата могат да се провалят поради влошаване на О-пръстените на уплътненията на VANOS, които са направени от Buna (материал с ограничена температурна устойчивост). С течение на времето О-пръстените се втвърдяват и свиват, което води до загуба на функционалните им характеристики - това може да причини симптоми като загуба на мощност под 3000 оборота в минута, нарастваща около 3000 rpm, по-силен празен ход и груб ход.

О-пръстените на буталата лежат под и осигуряват опора на уплътнителния пръстен от тефлон. Замяната на О-пръстените изисква тефлоновите уплътнения да бъдат отстранени за достъп. Тъй като тефлоновите уплътнения не могат да бъдат отстранени от канала на уплътнението на буталото, без да се повредят, тефлоновите и О-пръстеновите уплътнения трябва да се сменят едновременно. За по-голяма дълготрайност О-пръстените на Buna могат да бъдат заменени с О-пръстени, изработени от Viton.

Устройството VANOS има две бутални уплътнения с О-пръстени, докато всяко бутало има два размера О-пръстена, за да осигури хидравлично запечатване в двата VANOS цилиндъра с различни размери и допълнителен, по-малък О-пръстен, използван за запечатване на буталния лагер. Разбира се, че О-пръстенът за тази капачка също е направен от Buna и се е влошил по същия начин, както О-пръстените на уплътнението на буталото.

За повече информация относно двигателя M54, моля, вижте двигателите BMW M54 и S54.
Проблеми BMW E46 320i, 325i и 330i: двигател M54.
През февруари 2008 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B 13 01 07 за седан E46 3-та серия с двигатели M54 (т.е. 320i, 325i и 330i). В тези превозни средства отлаганията в системата за впръскване и всмукване могат да причинят оплаквания за управляемостта и светлината на „Служебния двигател скоро“. Това условие може да бъде причинено от:
Отлаганията на върха на инжектора на горивото, които са засегнали разхода на гориво и съотношението въздух / гориво. Симптомите включват колебание или препъване по време на ускорение или загуба на мощност; лоша ефективност на горивото; повишени емисии на HC и CO; и лампата „Скоро на сервизния двигател“ да светне поради грешки при прекъсване на запалването;
Въглеродни отлагания в клапаните и на всмукателните колектори, поглъщащи гориво по време на фазата на загряване, причинявайки по-малка въздушно-горивна смес. Въглеродните отлагания (или натрупване) също могат да нарушат потока на сместа при ниски условия на газта и / или скорости на празен ход. Симптомите на въглеродните депозити включват загуба на енергия; нестабилен и / или груб празен ход; повишени емисии на HC, CO и NOx; и лампичката „Service Engine Soon“ да светне поради прекъсващи грешки при прекъсване на запалването; и,
Интерференция на горивната камера (CCDI), когато има контакт между въглеродните отлагания на главата на буталото и цилиндровата глава. Шумът, създаван от този контакт, може да се диагностицира като пинг, чук или друга механична повреда. CCDI се появява първо като студен шум, който може да избледнее, когато двигателят достигне работна температура. С натрупването на отлагания се увеличава температурата на компресия, която може да предизвика детонации преди запалване. Симптомите включват чукане, пининг, лошо ускорение, увеличени емисии на NOx и скокове на празен ход на двигателя.
Проблеми BMW E46 320i, 325i и 330i: двигател M54 и студен климатик.
През февруари 2009 г. BMW издаде технически бюлетин SI B11 08 03 за BMW E46 320i, 325i и 330i седани с двигател M54. В тези превозни средства изключително студените климатични условия могат да предизвикат натрупване на влага и замразяване на:
Сепаратор за масло в двигателя;
Маркуч към водещата тръба на маслоизмервателната пръчка; или,
Отворете в тръбата за измерване на нивото на маслоизмервателната пръчка.
В зависимост от положението на вентила за вентилация на картера, когато това се случи, може да възникне следното:
Високи налягания на картера (затворени), водещи до изтичане и / или счупване на капака на клапана; или,
Състояние на хидравличното затваряне на маслото (отворено), което може да доведе до повреда на двигателя.

За да се закрепи вентила за вентилация на картера, маркучите и маркучите за измерване на нивото на маслото, трябва да бъдат подменени; въведен е и нов изолиран стил на маслоотделителя и маркучите.
Проблеми BMW E46 318i: обтегачи на вериги N42B20 и течове на масло.
Оригиналните обтегачи на веригата за регулиране на скоростта могат да носят преждевременно и отпуснат. Ако това се случи, веригата може да се изплъзне и да прескача един зъб наведнъж, което да се отрази неблагоприятно на времето на изпускателния разпределителен вал. Ако веригата се плъзне, това също ще доведе до разкъсване на водачите на веригата, когато повърхността влезе в контакт с веригата - това го прави по-вероятно, отколкото веригата да скочи. В най-лошия случай промяната във времето на изпускателния разпределителен вал може да накара клапаните да се ударят в короните на буталото така, че прътите на клапаните да се огънат - ако това се случи, двигателят трябва да бъде възстановен. Ако веригата скача, диагностиката може да показва грешка на датчика на разпределителния вал. Разбираемо е, че през 2003 г. BMW въведе преработени, по-дълги обтегачи на веригите - тези обтегачи могат да бъдат идентифицирани по техните по-малки глави. За превантивна поддръжка е обичайно оригиналните обтегачи да бъдат заменени с преработените обтегачи.

Двигателят N42 е бил податлив на изтичане на масло от уплътненията на капака на капака, уплътненията на горния профил и VANOS уплътненията.
Проблеми BMW E46 328i и 330i: лостът за ръчно превключване се закрепва на 5-то и обратно
През януари 2005 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B04 04 02 за седани E46 328i и 330i, произведени преди януари 2003 г. с ръчни трансмисии. В тези превозни средства ръчният лост на ръчната скоростна кутия:
Може да бъде трудно да се придвижват в и от пета предавка и обратно;
Не може автоматично да се премества от 5-та и обратната предавка обратно към централната / неутрална позиция; и,
Може да има чувство на хлабава промяна (т.е. липса на насоки).

Сервизният бюлетин обяснява това условие на закрепването на вала на превключвателя на предавката за пета предавка и задна предавка, поради дефектна втулка, която е монтирана в отвора на селекторния вал на трансмисията. За да се фиксира, трябва да се подмени петата втулка на превключвателя на вала на петата и обратната предавка.
Проблеми BMW E46 325i и 330i: забавяне на задвижващата предавка
През април 2008 г. BMW издаде технически бюлетин SI B 24 07 03 за следните E46 автомобили с автоматични трансмисии -
Автомобили BMW E46 325i, произведени от октомври 2002 г. до декември 2003 г .; и,
Автомобили BMW E46 330i, произведени от март 2003 г. до декември 2003 г.
След студен старт шофьорът може - при преместване от „парк“ - да изпита закъснение между две и тридесет секунди, когато включи „задвижването“. Според техническия бюлетин, това забавяне се дължи на недостатъчно повишаване на налягането на съединителя C1 напред по време на първия "парк" до "преместване" след продължителен (нощен) паркинг. За да се фиксира, контролният модул за автоматично електронно управление на скоростната кутия (EGS) трябваше да бъде препрограмиран с помощта на метода за ръчно въвеждане.
Проблеми BMW E46 3-Series: скърцане при управление от ляво на дясно
През март 2009 г. BMW издаде бюлетин за техническо обслужване SI B 32 07 08 за BMW E46 3-Series Седан. При тези превозни средства може да има писък или писък от волана на кормилния механизъм, когато воланът се завърта отляво надясно. Сервизният бюлетин обяснява това условие на недостатъчно смазване на уплътнението на вала на зъбното колело на кормилната уредба. За да се фиксира, към течността на сервоусилвателя трябва да се добави обработка с Lubrizol, за да се смаже уплътнението на вала на зъбното колело.
Проблеми и неизправности: BMW E46 седан 3-Series
Вибрациите на волана могат да се дължат на лоша изолация на помпата на сервоусилвателя.
Автоматичната предавателна кутия може да се изплъзне и / или светлината за „проверка на двигателя“ може да светне поради повреда на съединителя на преобразувателя на въртящия момент (TCC) и / или повреда на соленоида на TCC.
За модели с ръчни трансмисии, пробките за източване могат да протекат, а щепселът за пълнене може също да изисква подмяна.